Hur bokar jag?

För att kunna boka tennisbana online behöver du ett användarkonto. Det finns olika typer av användarkonton. Det finns medlemskonto, gästkonto m.m. Är du medlem i klubben måste du inför den första bokningen för att få tillgång till de förmånligare priserna maila kontakt information till ordforande@staffanstorpstennisklubb.se. Den information som skall lämnas är: Namn, adress, mailadress, telefonnummer, grupptillhörighet (Medlem eller VIP) samt önskat lösenord.  Du får därefter ett svarsmail med konto information och det är bara att börja boka!
Är du gäst, d.v.s. inte medlem i klubben, går du in under fliken gäst och skapar en identitet. Du får direkt svarsinformation via mail. Medlemmar kan också välja att öppna ett gäst konto men kan då inte boka banor till de förmånligare priserna. Dessutom kan icke medlemmar enbart boka bana 7 dagar i förväg medans medlemmar kan boka bana 45 dagar i förväg.

Lediga tider markeras med grön färg och ”ledig”. Välj önskad tid och bana.  När du bokat en tid och bana kommer därefter upp en text där pris står. Genom att klicka på rutan öppnas ett nytt fönster i din webbläsare, PAYSON. Där kan du själv välja på vilket sätt du vill betala. Betalningen är säker.  Betalningen måste ske inom några minuter från det att bokningen gjordes annars annulleras den.

Om det inte öppnas ett nytt fönster i din webbläsare är det för att inställningarna i din webbläsare blockerar detta. Du måste då ändra inställningarna (POP-fönster) och tillåta kuben.eu. Du behöver även göra om hela proceduren från början. Om din önskade tid alltjämt är bokad av dig klicka på den för att avboka. Boka tiden igen och ett nytt fönster till Payson skall öppnas.
När betalningen är genomförd kommer du att få ett kvitto per mail.

Om problem uppstår vi bokning, kontakta boknings-servicen genom att klicka på ”Kontakt”-knappen bredvid ”Registrera” högst upp på bokningssidan. Fyll i formuläret så kommer ni bli kontaktade av dom.