Motionserien

Att vinna en serie är aldrig lätt. Att under en period av åtta veckor prestera kvalitativ tennis är inte enkelt. Det blir inte enklare av att motståndarna bjuder på olika spelstilar och personlig taktik. Flertalet av spelarna har möts många gånger genom åren och har ibland föregåtts av försök att få sin framtida motståndare i disharmoni.
Många spelare har kommit och gått. Staffanstorps tennisklubb har gått igenom det material som finns att tillgå och har funnit att spelarna nedan vunnit de aktuella serierna. Staffanstorps tennisklubb spelar normalt fem motionsserier på ett år. Staffanstorps motionsserie har funnits sedan föreningen startade 1963.
Motionsserien är med andra ord tradition i föreningen.
Är du sugen att vara med i Motionserien då ska du inte tveka utan skicka din förfråga genom Kontaktforumlär direkt till oss!